Pages

tabung nikah saya

Makhluk Bumi Disini

Thursday, September 30, 2010

Satu Pengakhiran Adalah Satu Permulaan Yang Baru

Hehe..Alhamdulillah..Penantian ku sduah berakhir...Namun, satu pengakhiran itu merupakan satu permulaan yang baru..

Sebelum maghrib tadi, aku masih lg di tempat kerja. Sebok duk layan customer nk makan eskrem..mcm2 karenah ade..kejap order nk chocotop..eh silap xnaklah chocotop nk flavour twist coklat lah..aduyaii...dh kena cancel balik..nk wat camne..customer is always right la katakan..
Tiba2..buzz..buzz...vibrate teponku dlm poket sluar..erkk..sape lak yg call nih? Owh..Awin rupanya..kna jwb nie..aku menyorok skit takotla kna sound sbb seludup enset..hehe..bukan ape..2-3 hari ni aku gelisah skit sbb duk tunggu result utk posting. So kna lbh alert skit la kot2 ade news dr kawan2.

Awin call...aku jwb

Awin: Assalamualaikum Kak Ina.
Aku : waalaikumussalam.
Awin: Kak Ina, dah check ker web KPM?
Aku: Blom lg. Nape, result posting dh kuar ker?
Awin: A'ah Kak Ina, Awin baru jer check ni.. Alhamdulillah, Awin BERJAYA..
Aku: Ye ker...TAHNIAH! Bestnya dh blh posting.. Kak Ina plak risau la..
Awin: Nk suh Awin tolong check kan ker..blh jer..Awin ade dpn laptop skgni
Aku: Hurm..segan la kt Awin, takot xdpt nnt malu la..
Awin: Xpe la Kak Ina, nnt ade lg panggilan inetrview bln 10 nie..xlama lg..bg no IC, meh Awin tolong tgk
Aku: ye ker..ok lah..8****8-**-****8
Awin: Sat ek.....
Awin: Kak Ina! TAHNIAH!! Kak Ina BERJAYA la..ALHAMDULILLAH..
Aku: Ye ker..ALHAMDULILLAH...Syukur2..sukenya.. kte dua-dua berjaya..terima kasih Awin, tlong bgthu n tolong checkan..xpe no..
Awin: Sama..
Aku: Assalamualaikum.
Awin: Waalaikumussalam

Wahh..seronok tidak terkata..terus aku berlari masuk ke dalam bahagian kaunter dan aku trus peluk kawan aku (kwn satu U-dia pun wat part time jg)..dan bgthu yg aku dh berjaya utk posting...seronoklah akak dh jd cekgu nnt..kata dia..

P/s: Sebenarnya aku dh serah surat resign 2 hari lepas. Aku tawakkal jer utk berenti kerja kt situ, tujuan nk cari kerja lain yg income lbh skit...Namun, Alhamdulillah..ader rezeki lain yg dpt..Syukur2

No comments:

Post a Comment