Pages

tabung nikah saya

Makhluk Bumi Disini

Thursday, September 15, 2016

Jahit Baju Sendiri

Baju.
Jahit baju.
Zaman belajar di USM Penang dulu 2009, sempat juga masuk kelas menjahit dengan aunty cina. Lokasinya saya dah lupa. Seronok. Sempatla siapkan 1 pasang baju kurung traditional dan 1 pasang baju kurung riau. Yuran ketika itu rm200.

Kemudian, setelah dapat posting di Selangor 2010, rajin jugak masuk kelas jahitan anjuran Kolej Komuniti Klang. Pada masa itu yurannya RM10 sahaja termasuk bahan jahitan. Sangat berbaloi. Dapat sijil. Tetapi sekarang ni yurannya dah naik seiring dengan peredaran masa.

Kini, saya kembali rindu untuk menjahit kembali. Setelah sekian ilmu yang di cari sebelum ini tidak dipraktikkan. Sesungguhnya saya berasa amat rugi. Kengkangan masa sangat mencemburui saya.

Dengan harapan cuti sekolah akhir tahun ini saya dapat mencari gali kembali ilmu jahitan.

No comments:

Post a Comment