Pages

tabung nikah saya

Makhluk Bumi Disini

Sunday, December 26, 2010

Selamat Tinggal Facebook

"off to Penang today..Zinie Zack, Rozimah..jom jumpe, rindu la" 

Status terakhir yang aku tulis kat wall facebook aku pada 15 Disember 2010.  Dalam status inilah aku mendapat 3 komen yang tak dijangka dari seorang sepupu lelaki aku kat kampung..fuhh..bagai nak luruh jantung aku...bagai nak tercabut muka aku..mulut tidak terkata..air mata sahaja yang berjurai turun...sepupu aku telah berjaya mengaibkan aku dengan hanya menaip keyboardnya dan post komen kt status wall aku itu...sungguh dan sungguh tak sangka..hanya Allah sahaja yang tahu.. Ya Allah, aku tidak pernah sekali pun bermusuh dengan dia. Kenapa baru sekarang dia nak muncul dalam hidup aku? kenapa sekarang baru nak ambil tahu pasal aku? Kenapa baru sekarang nak jaga tepi kain keluarga aku?Kenapa? Hebat sangatkah dia rasa sekarang?

disebabkan tiada talian internet kat Penang, hampir seminggu baru aku mendapat tahu pasal komen ini melalui kazen aku sorang lagi. Jam 2pagi itu juga Aku membuat panggilan telefon kepada seorang rakan baik aku kat USM, minta tolong dia deletekan status dan komen2 itu, serta removekan dia dalam friend list aku...kawan aku sendiri sangat terkejut membaca komen2 dari dia dan keesokan paginya, aku minta kawan aku kat Jempol tolong deactivated kan akaun aku..dan aku  tidak lagi ber facebook hingga hari ini. Kini aku sudah berada di Selangor kembali.

Aku hanya ingin ber blogging jer sekarang ini. Selamat tinggal dunia facebook. Dalam facebook aku diaibkan oleh saudara aku sendiri, bukan sahaja saudara talian darah, malah saudara sesama islam. Ampunilah aku Ya Allah.

No comments:

Post a Comment