Pages

tabung nikah saya

Makhluk Bumi Disini

Monday, January 24, 2011

Ajar Bahasa Malaysia..Bukan Bahasa Melayu

Ya Allah, susah hati betul la aku skangnie..penat dah duk fikir cara dan strategi camne nak mengajar budak-budak form 1 kelas hujung sekali nih dengan berkesan dan terkesan di hati diorang tuhhh...payah wei nak ajar BM rupanya..Tambah pulak BM nie bukan opsyen aku...amik masa jugak la nak tune otak nie tukar dari sains ke BM..Fuhhh...bukan calang-calang orang yang boleh mengajar BM dan berkesan. Hebat sungguh cekgu BM kt skolah menengah aku dulu..apa khabar la cekgu Faezah skgni ek? sihat kah dia?

Camne la nak ajar budak yang tak tahu membaca dan tak faham pun nak berbahasa melayu...uishhh..takkan aku kena belajar bahasa Tamil kot nak bagi fahamkan diorang????? Tolonggggggggggggg..ade sape2 tak bloggers kat sini cikgu BM?? Boleh tolong bagi tips tak? Sangat-sangat memerlukan bantuan sekarang nie..

No comments:

Post a Comment