Pages

tabung nikah saya

Makhluk Bumi Disini

Wednesday, June 8, 2011

Ansuran atau Tunai

skangni aku kat kampung..kat rumah pakcik. dah lama aku tinggal dengan pakcik, iaitu dari tingkatan 2, kini aku dah pun bekerja...kira-kira 14 tahun sudah berlalu...

kali nie aku balik, rasa sedih dan sayu pulak hati..tengok-tengok dalam rumah, baru perasan yang tv kat rumah sudah tiada..tanya-tanya..sudah rosak rupanya. kemudian, pergi ke dapur, buka petia ais..tiba-tiba terpijak air atas lantai...eh..air apa nih? selidik punya selidik, air tu datang dari peti ais rupanya...maknanya peti ais tu sudah pon bocor..perlu ditadah airnya dari dalam...

Kini, aku dalam dilema..teringin nak gantikan salah satu, samada tv atau peti ais? dan satu lagi plak aku dalam dilema. Kalau nak beli sekarang, memang aku takde cash, tapi kalau bayar ansuran boleh la kot. Persoalannya: ok ke beli barang letrik secara ansuran? berbaloikah? ke menabung dulu?kalau menabung tahun depan baru cukup agaknya...cadangnya nak belikan samada TV LCD 32 inci atau peti ais 2 pintu??yang mana satu ek? brand apa yang bagus?

hurmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....ade cadangan?

3 comments:

  1. wow.. 42"? make sure jarak tv-penonton, jauh. klo x, mmg rosak mata. so, instead of buying something yg hebat, y not considering something yg berguna. peti ais. lgpun peti ais lama ni, makan power byk. so bazir letrik. klo beli tv bru, tambah lg letrik. rugi2.. pape pun, trpulang pd yg membeli..

    ReplyDelete
  2. tq cik soda...btw..32" la..slh type :p...sume ni akan dioertimbangkan lg....hehe...beli ansuran kat tesco ok ke?aisshhh

    ReplyDelete
  3. hehe.. lipis xde tesco la. jd, tatau la okay ka x. haha.. :p

    ReplyDelete