Pages

tabung nikah saya

Makhluk Bumi Disini

Wednesday, November 3, 2010

Nombor telefon baru 11 digit mulai bulan depan

Ayooooooo..makin byk ler nombor fon nk kena igt..iskh3..dah le yg 10 digit ni pon susah nk igt..tp yg penting kena la igt nombor fon sendiri ye.. dan juga no fon org yg penting2 dlm hidup anda..kena cari nombor yg cun2 skit..sng nk igt..hehe...ade gak kwn aku jenis yg xigt langsung no fon sendiri..kna rujuk phonebook dlm enset dulu..baru blh bgthu nombor sendiri..ayaaakk..

Petikan dari Kosmo

Nombor telefon baru 11 digit mulai bulan depan

CYBERJAYA - Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) akan memperkenalkan format baru nombor telefon mudah alih dengan 11 digit berkuat kuasa 15 Disember ini.

Pengarah Jabatan Perancangan Nombor, Norizan Ghazali berkata, format baru itu akan menggunakan struktur 3+8 berbanding 3+7 sedia ada dan semua penyedia perkhidmatan akan menggunakan awalan '011', sebagai contoh 011 1234 5678.

"Struktur sedia ada yang melibatkan 31 juta nombor tidak perlu berpindah kepada format baru 3+8 memandangkan kedua-duanya wujud seiring selepas penawarannya,'' katanya kepada pemberita selepas memberi taklimat mengenai format baru nombor telefon itu di sini semalam.

Katanya, format baru itu dijangka menyelesaikan kapasiti yang tidak mencukupi struktur 3+7 sedia ada serta menggalakkan penyertaan baru yang merupakan antara perancangan jangka panjang MCMC.

"Awalan perkongsian baru '011' mampu menampung 900 juta nombor jika diperlukan oleh penyedia perkhidmatan sedia ada atau yang baru,'' katanya. - Bernama

No comments:

Post a Comment