Pages

tabung nikah saya

Makhluk Bumi Disini

Monday, November 8, 2010

Saya Blacklist Klinik Batu Lanchang (24hr Service)

Minggu lepas aku jatoh moto...esok pgnya aku ke klinik..Klinik Batu Lanchang yg terletak di Jalan tan Sri Teh Ewe Lim...uuhhhhh..tobat dah aku takkan pergi lg ke klinik itu dan pon siap pesan n akn pesan kpd kwn2 yg lain...klu sakit atau perlu ke klinik..sila jgn ke klinik Batu Lanchang itu..Kenapa? sebab dokto n staf kt sna xfriendly langsung...klu xstaf tu xpe lg..nih doktor..tak prihatin langsung..gile apa? takkan bila dgr patient bgthu jatuh motor xde sensitiviti langsung? bonggok sungguh jumpe doktor yg mcm gtu..dh le siap bw ank kt bilik jumpe pesakit..siap duk main2 komputer lg...bengang gle aku..aku pergi klinik bukan nk MC sgt pon....alah..aku stakat kerja kt McD ni nk ponteng bila2 masa pon boleh..(hehe)..xkemaruk pon MC. Aku dtg klinik utk di check mn sakit n kot2 la ade effect apa2 sbb aku jatuh terlentang..meneruni bukit..badan terhempap dan kepala terhantuk 2 ke 3 kali kt jln raya..mentang2 aku guna panel dr Health Connect kot..sbb tu dia carca merba ja..dia igt aku tipu2 sakit jatuh moto...dan xnak g kerja haritu..lps aku ckp aku jatuh, sakit2 bdan, pening skit2 n luka kt siku jer, pastu dgn sinisnya dia ckp..oo awk nk MC la ni..xnak g kje? perhh terbakar aku time tu..xterkata aku.. benggan tahap gaban...lps keluar tunggu ubat n MC ..skali tgk dpt Ponstan jer (tahan sakit) n MC sehari....pastu dgn penuh membara aku bgthu kwn aku, aku nk g klinik lain!. Klinik nie Dokto gile! tak prihatin langsung! Aku tak halal! Aku guna panel tu siap ler nnt...mst dia akn caj gile2 punya kt panel tuu..cos yg RM20 blh jd RM50 tuu..aku tahu ler sbb aku pnh kje kt klinik awl thn bru nie..huhu..

Second klinik aku g nie sgt bagus.. Klinik AMAN kt Gelugor..Doktornya sgt prihatin.(Lupa lak nama doktor) Tanya pukul brp jatuh?. Ade sakit2 tak? Ada muntah tak? Pening tak? Penglihatan kabur tak? tp nie sume kna tgk lepas 24 jam selps kejadian..klu ade sume ni kna g x-ray kepala....waaa..saya ade pening skit, n sakit2 badan doc..Dia suruh aku baring dan tekan sana sini tanya mana sakit.. dan akhir skali siap pesan klu pening dtg sini mtk surat refer utk ke GH..Lega dgn penerangan doktor ini..dan aku tak mtk pon MC..hehe..sbb niat nk wat cuti sendiri nnt..caj RM30 jer..dpt ubat Brufen n Norgesic...xralat pon sbb puas hati...

Alhamdulillah..aku dh sembuh hrni n berniat nk g kerja ptg ni..seminggu aku cuti wooo..hehe..tolak MC sehari....tp sgt kerap sakit kepala..ouchhhh!! (risau jgk sbnrnya ni). Niat nk wat medical check up nnt time dpt posting ujung bulan ni..hrp2 sumenya OK!

Moralnya kat sinii...silalah ker Klinik yg doktornya prihatin dan friendly...jgn ke Klinik Batu Lanchang jupe ngn Doktor Wong Kim Khoon!! Kliniknya aku dh blacklist dlm hidup dan doktornya aku tak halal duit aku tu biarpun guna panel! Aku blacklist nama klinik n doktornya skali  mulai hari aku pergi ke sana smpi bila2..


^_^: Suka dgr n tgk cara Doktor2 kat Klinik Lita Alis Bangi bekerja : (Tempat aku kerja dulu jd misi bidan terjun) Friendly n prihatin...uwawa..rindu kt korang sume..ade rezeki kita jumpa naaa...

No comments:

Post a Comment