Pages

tabung nikah saya

Makhluk Bumi Disini

Tuesday, May 24, 2011

Ubat Batuk

uuhuk..uhuk..uhuk...hai batuk..bila la mau kebah nie..penat dah tuan badan duk menanggungnya.. Ubat batuk klinik dah pon makan, tapi tak surut-surut gak...tak boleh jadi nih.

pagi tadi, sebelum keluar pergi klinik, sempat gak membuka 1 entry akak sorang nih. Dia post pasal cara menghilangkan batuk...tipsnya adalah dengan minum air kelapa pandan muda di campur dengan sedikit garam..waaaaaaahh..tips baru nih. aku apa lagi, lepas balik dari klinik terus pusing-pusing keliling kawasan sekitar rumah, tp kecewanya sebab takde sorang pon yang berniaga menjual air kelapa ditepi jalan sekitar nie. aissh, tak puas hati, aku ke tesco. Alhamdulillah, sib baik ade. dengan tamak habola* memang nak amik lebih dari 1 biji kelapa, tapi, sempat lagi hati pujuk, amik 1 jer lah dulu, cuba tengok dulu berkesan ke tak tip ni.

Kat Tesco jugak aku sambar 5 biji limau nipis. Sesuai jugak dibuat untuk lega kan batuk, iaitu dengan cara perahkan air limau nipis tu dalam sesudu kicap manis kemudian minum. Tips nie dari seorang makcik yang aku kenal. Hurm..nak kena cuba jugak ni tips ni.
sebiji kelapa RM3.25, 5 Biji Limau Nipis RM1.31

Terima kasih semua, yang berikan tips menghilangkan batuk..akan ku cuba salah satu dulu. Doakan semoga batukku cepat sembuh ya kawan2.

2 comments:

  1. salam...dah cuba minum air kelapa muda? alhamdullilah akak dah makin baik batuk ni...akak pun pertama kali juga cuba...

    ReplyDelete
  2. dah cuba kak, Alhamdulillah, tahan jugak skit2. tapi masih lg batuk2 sbb minum sebiji jer...

    ReplyDelete