Pages

tabung nikah saya

Makhluk Bumi Disini

Wednesday, October 6, 2010

Manjakan diri dengan Loofah

Nak manjakan diri dengan Loofah lahh...

gambar hiasan dr en Google

Semalam terbeli benda ni kt tesco.. lama dah tak manjakan diri dengan benda ni.. Inilah Loofah org panggil.


nie pon gambar hiasan dr google gak..
gambar sendiri xdak..yg aku beli
sebijik lah sama ngn yg ini.

Sebab nk gantikan dengan benda ini.

Ni pon gmbr hiasan en google gak.


Loofah? Orang putih pangil loofah, orang melayu panggil buah petola...
Loofa ni blh dijadikan salah satu produk penjagaan mandian tau. Dari buah petola, selain blh dibuat makan, ia juga boleh dikeringkan dan dibuat mcm2..alat mandian boleh, bekas hiasan pon boleh..macam2 lagilah boleh dibuat kalau anda seorang yg kreatif.

Tips penjagaan: Rendamkan loofah ni dlm air suam utk melembutkannya. Gosokkan dengan perlahan bersama dengan krim mandian kegemaran anda. Bilas dengan bersih selepas mengguna.


First time jumpe loofah yg btol2 ori (tanpa bhn pengawet lain) time aku g Sabah 2006 dlu. Beli kat Tamu KK... 2 singgit..murah..aku beli 4 terus nk wat balik semenajung..keh3..memang tahan lama..sental habis...yang aku beli semlm cap tesco..RM2.90..yg telah diawet secara kilang, blh thn skit la tp takleh lawan yg ori punya..

1 comment:

  1. alamak!!..dh lame diri ini x dimanjakn..kena cari gak ni...

    ReplyDelete