Pages

tabung nikah saya

Makhluk Bumi Disini

Wednesday, December 12, 2012

Berada di Kampung Halaman

Assalamualaikum
Aktiviti saya hari ini...12.12.12
Alhamdulillah, saya berada di kampung halaman saya sekarang.
Bangun pagi, dapat sarapan pagi dengan nasi kerabu putih.


Dan siap ada ubi itik lagi, atau lebih mesra kami panggil ubi "tok rock". Hehe..

Tengah hari pula, saya temankan kakak sepupu saya ke bandar Kota Bharu.



Petang pula saya tolong makcik saya masukkan kambing dan anak-anak kambing ke dalam kandangnya.

Teringat saya sewaktu kecil-kecil dulu. Petang sebeginilah saya membawa kambing saya ke bawah rumah atok saya dan kemudian di tambat talinya di tiang rumah. Bagi dia makan daun pokok belimbing bersama dengan nasi yang di campur dengan air garam. Oh ya, kambing adalah salah satu binatang peliharaan dan kesayangan saya. Namanya Eek. Warna kelabu putih. Comel. 23 tahun yang lepas. Aktiviti tiap-tiap petang saya sewaktu ketika dulu.

Ni pula gambar petang tadi. Saya dibelit oleh kambing.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment